Prečo sme sa do toho pustili?

Žurnál vznikol ako projekt štyroch kamarátov, ktorí si povedali, že vytvoria diár, ktorý namiesto nudného úvodu ponúkne časť, ktorá užívateľovi pomôže s nastavením osobnej vízie. Diár, ktorý bude tak minimalistický, že jeho majitelia nebudú rušení žiadnymi dlhými vysvetlivkami, obrázkami a otrepanými motivačnými citátmi. Diár, kde sa od začiatku nešetrí na kvalite a ktorý sa nezameriava len na samotný zápisník, ale aj kvalitné prílohy. Výsledkom je The Žurnál - diár, ktorý je vďaka vašej spätnej väzbe lepší od vydania k vydaniu. 


Chceš aj dlhší príbeh? Dobre teda :)
 

Už pár rokov sme sa snažili zlepšovať v efektívnom riadení vlastného času a zameriavať sa na veci, ktoré nám v živote dávajú najväčší zmysel. Prečítali sme množstvo sebarozvojových kníh a článkov, pričom sme princípy ktoré fungovali vždy hneď aplikovali.
Dni sme si plánovali do klasických diárov, kde na dlhodbé plány či reflexiu nebolo miesto. Namiesto toho tam boli zbytočné stránky s prevodmi jednotiek a medzinárodnými predvoľbami. Vyskúšali sme teda niektoré diáre zamerané na osobný rozvoj, avšak tie neposkytovali dostatok slobody. V dennom plánovaní mali kopu predtlačených okienok, ktoré nám nevyhovovali.
Dlhšiu dobu sme sa pohrávali s myšlienkou, že si vytvoríme diár podľa našich predstáv. Taký, ktorý prepája denné plánovanie s osobnou víziou a vychádza z osvedčených princípov, ale zároveň poskytuje používateľovi dostatok slobody ohnúť si metódu podľa seba, alebo ju priebežne upravovať.


Žurnál 1.0: Radšej opatrne

Na začiatku sme sa pýtali ľudí, či riešia podobné problémy a ako k nim pristupujú. Náš prieskum ukázal, že veľká väčšina stále používa diáre, pretože písaním úloh na papier sa zvyšuje šanca, že ich dokončia (čo koniec koncov ukazujú aj výskumy). Podobne ako my, ľudia neboli s existujúcimi diármi spokojní. Keď sme na našu metódu dostávali prevažne pozitívnu spätnú väzbu, vedeli sme, že do toho chceme ísť.

Žurnál 2.0: Ešte že sme prvým nákladom počkali...

Prvú verziu Žurnálu sme vytlačili v objeme pár kusov a rozdali sme ich vybraným ľuďom na testovanie. Počas troch mesiacov sme s nimi intenzívne komunikovali. Všetky podnety sme zapracovali do novej polročnej verzie, ktorá bola datovaná od 1.7.2017. Rozhodli sme sa ponúknuť ju do predaja v malom náklade 300 kusov, ktorý sme úspešne vypredali skrz crowdfunding na vlastnom webe.


Žurnál 3.0: Crowdfundingová kampaň na HitHite

Keďže Ivan z nášho tímu pracuje ako konzultant pre crowdfundingové projekty, táto cesta bola pre nás prirodzeným krokom. Crowdfunding je spôsob financovania projektu formou príspevkov od väčšieho počtu ľudí, ktorí za svoj príspevok dostanú odmenu.
V našom prípade ide o formu predpredaja. Snažíme sa vyzbierať dostatok prostriedkov, aby sme mohli nechať vyrobiť novú verziu diárov tentokrát vo väčšom náklade. Stanovili sme si, že by sme radi vyrobili 1000 Žurnálov a pomohli tak k usporiadaniu života až tisícke ľudí.

Žurnál 4.0: Keď predbehnete aj Martinusácku tašku 

Do štvrtej verzie sme šli s veľkou pokorou. Veď diár je typicky predvianočný tovar a predávať ho v strede roka hraničí s bláznovstvom. No my sme blázni (v dobrom) a zobrali sme to ako výzvu. Podarí sa nám vyrovnať výsledok spred Vianoc? 
Podarilo sa. V online predaji na vlastnom webe cez Shopify sme boli ešte len benjamínovia a spravili sme mnohé chyby (dlhá doba dodania bola len jedna z nich). Za to v Martinuse sme konečne v kategórii Ostatné, kde spadajú diáre, predbehli aj ich tašku a stali sme sa slovenskou jednotkou. 

Žurnál 5.0: Keď už ide do tuhého 

V momente, keď si toto čítaš, sme predstavili celú produktovú radu. K polročnému Žurnálu pribudol jeho nedatovaný brat. Pridali sme tiež zmenšený Ročník. A doplnili sme to ultra veľkým Nápadníkom.
Do piatej verzie sme dali všetky naše úspory. A len tak-tak sme sa dostali na nulu. Veľa sme sa naučili. A stále to nestačilo na to, aby sme si vyplatili čo i len euro na výplatách. 
 

Žurnál 6.0: Keď zo sivej je zrazu červená 

Táto verzia mala byť konečne bez komplikácií. Veď spätnú väzbu sme posielali hneď vo februári. Objednávku sme dávali v predstihu. Materiály sme objednali včas. A aj tak nám prišli Žurnály s červenou záložkou. 
Frustrácia? Rozhodne. Veľký stres? Možno. No po vychladnutí sme sa nad tým zamysleli poriadne — a zistili sme, že tá červená má niečo do seba. A teraz sa nad tým už len pousmejeme :) 

Žurnál 7.0: Predstavujeme Kreatívca a Školáka 

Keď robíte niečo siedmy krát, poviete si, že už nie je čo zlepšovať. Ale my to berieme inak. Znova sme si rozobrali na drobné štatistiky používania Žurnálov a všimli sme si, že treba posilniť Mesačnice a Pondele. Tak sme pridali Dvojdňovú výzvu, ktorá je zárukou, že na mordovačku už nezabudnete. Tiež sme si všimli, že pri Ročnej verzii sa stále objavovala požiadavka týždňa na dvojstrane. Tak sme to skúsili — a ono to fungovalo ešte lepšie ako doteraz. 
Staronové verzie sú tak bohatšie o jednu sekciu. A majú o čosi menej strán. Ďakujeme za feedback :) 
No najväčšími zmenami sú určite nové produkty. Či už sa jedná o Školáka, ktorého sme vyvinuli s progresívnymi riaditeľmi gymnázií z GBZA a ESSMT. Alebo o Kreatívca, ktorého sme dali dokopy s kreatívnym riaditeľom agentúry SamsiDigital Kamilom Aujeským. 
Dúfame, že nové produkty si nájdu pri existujúcej palete Žurnálov svoje čestné miesto. A objavia sa aj pri ďalších verziách. A hlavne dúfame, že vám rozhodovanie o tom, ktorý produkt si kúpiť, ešte viac nezamotá hlavy :) 

Často dostávame otázku, či sme už "za vodou." To však nie je pravda. Do ďalšieho rozvoja Žurnálu musíme dávať ďalšie peniaze z vlastných vreciek. Expanzia do počtu kusov aj predajní je dosť náladná. A odnieslo si to už nejedno stavebné sporenie.

Pravdupovediac, keby sme nemali podnikanie postavené na hodnotách, už by sme to ani nerobili. Vyrábať diáre je naozaj zlý nápad na rýchly zárobok. Ale keď to robíme poctivo a zo srdca, má to zmysel.

Ďakujeme, že nás v tom podporuješ aj ty,
Ivan, Zambo, Matej a David